Seekor Harimau Tidak Akan Merendahkan Martabatnya Untuk Menangkap Seekor Cicak

Seorang TUA Yang Mencari Erti Kehidupan.

Saturday 24 March 2012

INI ADE SATU CERITE

Assalamualaikum  



Luangkan mase kamu 60 saat je yg mungkin blh mengubah hidup korang untuk selamenye.
Tak tau la betoi ke tak korang nilai sendiri la. 
 
Sewaktu aku muda aku selalu terpikir dan berangan untuk mengubah dunia. Tetapi bile aku semakin berumur sedikit ak terfikir mungkin aku tak dapat mengubah dunia jadi ak mengambil keputusan untuk mengubah negara aku. Bile aku semakin tua aku rase mungkin ak tak boleh mengubah dunia dan negare jadi aku terfikir mahu mengubah bandar aku sahaja. Tetapi bile semakin tua ak berase aku mungkin tak boleh mengubah dunia, negare dan bandar aku jadi aku bercadang mahu mengubah keluarga ku dahulu. Malangnya bile aku semakin tua aku terfikir aku sudah tak mampu mengubah dunia, negare, bandar dan keluargaku. Jadi aku mengambil keputusan untuk mengubah diriku sahaja kerana aku sudah semakin tua.
 
 
Kemudian aku tersedar tentang satu perkare. kalaulah aku mengubah diriku dahulu semase mude mungkin aku mampu mengubah keluarge, bandar, negara dan dunia semase aku tua. 
 
SESAL DAHULU PENDAPATAN MENYESAL KEMUDIAN TIADA GUNENYE..
 
...  

LIKE kalau suke n jgn lupe LIKE Fanpage AMIN

No comments:

Post a Comment